Personality Disorder Test Results
Paranoid |||||||||||||| 58%
Schizoid |||||||||||| 42%
Schizotypal |||||||||||||| 58%
Antisocial |||||||||||||||||| 78%
Borderline |||| 18%
Histrionic |||||||||||||||| 62%
Narcissistic |||||||||||||||| 62%
Avoidant |||||||||||||| 58%
Dependent |||| 18%
Obsessive-Compulsive |||||| 26%
Take Free Personality Disorder Test
personality tests by similarminds.com

Sunday, October 14, 2007

petitiune

Deja din titlu gandul nostru zboara catre opera lui Caragiale;

1. "eu am semnat-o desi nu prea sunt de acord cu ea": ori esti ori nu esti de acord cu ea-- cand semnezi ceva inseamna ca esti de acord cu TOT. nu poti semna jumatate de petitie; Cand a aparut prima oara cuvantul rrom se spunea peste tot sa se scrie cu 2 de r( desi onomatopeic amintea de trilurile unei pasari parazitare) Acum peste tot se lafaie cuvantul rom- desi bautura marinarilor nu este neaparat in preferintele acestei etnii. Am fost invatati de mici sa nu ne jucam cu tiganii :D.. Sincer nu e cazul- nu a existat niciodata o segregare de genul asta: gradinitza-scoala am stat( obligat de invatatoare) cu un tigan in banca pana in clasa a 2-a cand a ramas ala repetent--asta pentru ca deranja pe toata lumea, lipsea, fura, era agresiv--Nu era unicul tigan din clasa, unii au reusit sa promoveze; dupa ce am terminat cele 8 clase un alt coleg tigan( care de altfel era putin mai civilizat si eram si vecini de cartier) NU A FOST LASAT de parinti sa dea la liceu pentru ca aveau alte planuri pentru el. Nu pot sa zic ca eram f buni prieteni dar exista un spirit colegial intre noi si suficient respect, astfel incat nu l-am jignit niciodata, imi facea placere sa discut diverse chestii cand ne intorceam de la scoala spre casa.. Rromii nu prea vor sa munceasca- e o realitate si pot da nenumarate exemple din experienta mea: in vacanta de iarna, inainte de Sarbatori, mama stergea geamurile( si sunt f multe) cand o tiganca tanara care locuieste la cateva case departare a venit cu traditionalul cersit pericolindat/urat si alte momente de bucurie. Mama a zis ca o plateste daca o ajuta- si nu ii dadea putini bani, dimpotriva era presata de faptul ca trebuia sa plece la servici-- Tiganca efectiv i-a ras in nas si i-a spus cati bani urmeaza sa castige in zilele urmatoare din colindat/ urat si alte ocupatii. In fiecare an de Sarbatori trebuia sa ma cert cu ai mei pentru ca nu mai suportam sa vina de dimineata pana seara tot felul de ageamii cu instrumente mai mult sau mai putin artizanale sa cante " Ionel Ionelule" si alte cantece de bautura in loc de colinde. Nu ma deranjau copii- puteau sa fie tigani, romani sau orice alta natie-dar sa vad niste zdrahoni beti care behaie la geamul meu era prea mult. Cel putin anul asta mi-au facut pe plac si a fost minunat--o adevarata atmosfera de sarbatoare, dar asta dupa ce a trebuit sa leg poarta cu sarma si sa dau drumul lui Betty( un ciobanesc carpatin care are cam 1 m inaltime). Anul trecut a fost mai rau--eram cat pe ce sa dau drumul la caine cand un nesimtit a inceput sa ma injure la mine in curte pentru ca i-am zis ca nu are ce cauta. Faptul ca sunt murdari nu e un mister pentru nimeni-- majoritatea PUT si nu vorbesc de tiganii din fundul tarii ci de tiganii din centru capitalei, deoarece o soarta cruda m-a facut sa fiu nevoit sa merg cu ei in RATB.. Rromii sunt o problema? Pai e clar ca e vorba de o problema-- nu discrimineaza nimeni svabii, secuii, lipovenii, bozgorii sau alte neamuri si popoare astfel incat sa fim nevoiti sa semnam. Nu zic ca e doar vina lor, dar in nici un caz nu trebuie sa imi imputez mie situatia lor deplorabila! E vina lor-- a parintilor, a bulibasei, a reprezentantilor lor politici( care fac parte din mafia tiganeasca/ pot argumenta). Sa se arate CINE discrimineaza pe tigani cand e vorba de angajare sau alte munci? Alt exemplu-- Adi Minune, care tot canta in manelele lui cat de mare e dragostea fata de mama( mai ales ca ma-sa l-a lansat in muzica printr-o minciuna) si care are suficienti bani incat sa isi cumpere ultimile modele de Mercedes si sincer nu stiu cati bani plateste impozit pentru cantari--cand a fost vorba sa se duca harca la spital pentru ca o supara nush ce la inimioara nu a ajutat-o cu nimic. Aparent, pentru ca pentru faptul ca a fost tratata ca orice baba din Romania care nu da spaga si care nu e urgenta a inceput sa faca circ pe tema rasismului la TV. Un minim bun-simt ar fi trebuit sa il determine pe Minunatul Minune sa ii dea 3 lei gauriti sa se duca la un cabinet privat unde ar fi fost tratata ca o adevarata regina mama. Dar deh, daca se poate gratis si cu tiganeala de ce nu? Regele Cioaba care isi agraveaza chelia datorita coroanei de aur primeste ajutor de invalid. De ce? Pentru ca e gras! Mercedesul dauneaza grav siluetei iar banii de la fii lui din US nu ii ajung, asa ca tre sa paraziteze putin si bugetul cacacios al tarii.. E de notorietate cazul alora de se duc cu BMW ultimul model sa isi ridice ajutorul social, de cazul tiganilor care platesc cu cateva sute de mii de lei niste amarate de romance sa le faca curatenie in palate, de cazul jandarmilor care au trebuit sa curete vilele inundate ale acelorasi tigani care stateau si radeau de prostia alora de munceau, desi erau locuintele LOR. Pot sa scriu in continuu despre NEPASAREA, NESIMTIREA si LIPSA de EDUCATIE si MORALA a acestor stimabili RROMI( exista exceptii ce e drept nu spun ca toti sunt vinovati, dar per ANSAMBLU mai mult decat suficienti incat sa faca toata etnia de cacat).

2. Povestea cu "vine tiganul si te ia" este o realitate; se stie ca odinioara nu demult, tiganii obisnuiau sa fure copii, de obicei blonzi sau/si cu ochi albastri; Frate-miu mai mare era cat pe ce sa fie rapit cand era f mic si era cu ai mei la manastirile din N Moldovei in vacanta, asta pe vremea lui Ceasca; pe cand se plimba printre alei o tiganca l-a luat de mana si se indrepta spre o Dacie rosie, noroc ca erau ai mei atenti... mama a observat scena si a strigat, tiganca l-a vazut pe tata care a inceput sa alerge spre ea, a dat drumul la copil si a fugit spre masina dupa care a si disparut.

In concluzie, petitia de pe blogul lui radu gonciar( pe care de altfel il stimez si caruia ii apreciez munca si daruirea) mi se pare o absurditate si o prostie. In esenta e o tampenie creata de persoane plictisite de la un ONG inutil "Noi, semnatarii, am hotarat sa fim mai corecti, mai intelepti, mai atenti si mai activi. Facem asta din respect pentru drepturile oricarui om, indiferent de etnie, dar in acelasi timp pentru a ne feri de greselile facute pe negandite, de efectele negative ale prejudecatilor asupra noastra si asupra lumii in care traim si ne crestem copiii.
Sincerely"

Nu scrie CUI ii este adresata petitia, pe cine intereseaza hotararile PERSONALE ale semnatarilor, se mai incheie si apoteotic cu un "sincerely" care nu are ce cauta in context. Mai mult, semnatarii dati exemplu de R.G nu reprezinta niste reale valori ale culturii romane , personalitati ilustrative sau romani get-beget. Pana una alta Maia Morgenstern( gurile rele spun ca ar fi ajutat-o putin in cariera si faptul ca e evreica), Hanno Hofer( urmasul lui D&T), Andrei Gh( ierbarul ala, care e nesimtit si arogant), Mircea Toma(persoane neavizate l-au acuzat de homosexualitate), Robert Turcescu( la fel de alb ca si bilele negre pe care le acorda unora dintre invitati), Mbela Nzuzi(persoana de culoare) Mitulescu(noroc ca exista google ca altfel credeam ca sta in bloc cu mine) precum si Radu Gonciar( celebrul blogger --dupa cum se autointituleaza in unele povestiri :D--)

In FINAL: poporul roman NU este rasist, anonimu este prietenul tuturor oamenilor CURATI, HARNICI, CINSTITI indiferent de orientare etnica si culoare sexuala.

Imi cer scuze celor ce se simt jigniti de cele afirmate de mai sus, sunt parerile mele subiective.. O intrebare: daca ar fi sa alegeti, unde ati locui: intr-un cartier locuit preponderent de tigani sau intr-o comunitate de romani, si de ce?


PS: am observat ca petitia a fost creata de Mircea Toma, nu neaparat de un ONG inutil :D/

5 comments:

radu said...

Dacă te uitai la petiţie şi nu la blogul meu vedeai în ce privinţă nu sunt eu de acord cu ea. Am scris acolo: "Nu-mi prea plac cuvintele astea: stop, prejudecăţi, romi, şi nici măcar etnie. Dar cred că trebuie să înceteze ura faţă de poporul care i-a dat lumii pe Django Reinhardt, Joaquín Cortés, Tony Gatlif sau Anton Pann." Vasăzică, am o problemă cu limbajul petiţiunii, nu cu spiritul ei. Deci, într-o propoziţi(un)e ca: "cat de greu le este sa distruga o "eticheta" celor care incearca sa duca o viata normala si fac eforturi sa se integreze" nu-mi place cuvântul "integreze", aş fi zis "să comunice" de pe picior de egalitate cu românul care îl priveşte din start ca pe un cuţitar şi un borfaş.
Apoi, povestind ce-a făcut ţiganul x şi ţiganul y, tu stigmatizezi o întreagă naţiune. Aşa, hai să analizăm ce-au făcut Remeş cu caltaboşii, Băsescu cu armenii şi Năstase cu ouăle lui, să tragem şi nişte concluzii despre spiritul românesc. Şi de ce mi-l dai exemplu pe Minune şi nu pe Fărâmiţă Lambru? Ce-ar fi dacă ai vedea şi calităţile lor, nu numai defectele? Îţi propun să vii pe stradă la mine, să-ţi fac cunoştinţă cu un copil de ţigan de 4 ani care cântă impecabil la acordeon. Că eu n-am de ales, stau pe o străduţă de la periferia Botoşanilor (Botoşanii fiind capăt de linie la calea ferată), locuită preponderent de ţigani, şi cu toate astea, nici nu-mi trece prin cap să mă mut! Singurele dăţi când mă "deranjează" ţiganii din vecini sunt atunci când vin cu o fiţuică în limba germană, ca să mă pună să le-o traduc (fiţuici al căror text variază, poate fi o amendă, poate fi o achitare, că deh, nu zic nu, mai fac şi prostii în Germania şi în Austria, dar poate fi şi un prospect de la un acordeon). Sunt astfel, involuntar, şi singurii care mă stimulează să mai învăţ puţină germană.
Cât despre "semnatarii dati exemplu de R.G nu reprezinta niste reale valori ale culturii romane , personalitati ilustrative sau romani get-beget" - vrei să zici că celebrul blogăr nu este o personalitate ilustrativă? :))
Să vezi tu când o să semneze şi Patapievici!

anonimu' said...

Spaga si trafic de influenta sunt lucruri reprezentative pt TOTI politicienii din TOATE tarile; diferenta e ca ai nostri sunt mai nesimtiti si fac totul la vedere ca deh, ii doare in fund( NAstase) de opinia publica :P. Nu vorbesc de Faramita Lambru pentru ca nu ma intalnesc zilnic cu el in RATB, nu imi fura portofelul, nu se leaga de prietena mea etc.. nu mai dezvolt. Dar nici sa fiu ipocrit si sa cred ca rezolvarea problemelor tiganilor tine de discriminarea pe care o manifesta romanii. Problemele lor tin aproape exclusiv de valorile morale si sociale pe care le invata la fusta pirandei.. si din pacate sunt incompatibile cu notiunea de civilizatie. Cand tiganca nu o sa considere ca bogatia sta in aur ci in educatie iar meseria traditionala de sutz/springar o sa fie inlocuita cu alta poate o sa aibe si tiganii o sansa.

radu said...

Omule, am zis: petiţia e scrisă prost (în primul rând, n-am nevoie de angajament scris: "am hotarat sa fim mai corecti, mai intelepti, mai atenti si mai activi", eu acţionez cum cred de cuviinţă), dar, în principiu, e bine ca românii (că tot ai zis că nu sunt români get-beget, e-adevărat, numele Gonciar e ucrainean sau rus şi sunt o corcitură cu pigmenţi germani şi -posibil- ucraineni şi maghiari, precum şi cu nişte neamuri greceşti şi suedeze; am străbunici basarabeni; ţigan nu am cunoştinţă deocamdată să fiu) să aibă înţelegere şi pentru ei.
Nu le place şcoala, asta văd şi la elevii mei ţigani, şi în general nu le plac instituţiile, dar oare civilizaţia înseamnă doar instituţii? De ce ţiganii nu sunt priviţi la fel în Spania (mă refer la ţiganii neproveniţi din România), deşi şi acolo sunt cuţitari şi borfaşi mulţi între ei (ajunge să citeşti baladele lui Lorca despre Antonito El Camborio)? De ce spaniolii au ştiut să promoveze cu succes talentele ţiganilor andaluzi şi să facă din flamenco un brand naţional?

radu said...

da de ce e la amor platonic chestia asta? nu-i vorbă, că de iubit ne iubim noi, dar... vrei să afle şi eye-contact?

anonimu' said...

nu..e vorba de amorul meu platonic fata de prietenii mei, rromii :D